Feedback geven

Als leidinggevende, teamcoach of hulpverlener heb je geregeld ‘slecht nieuws’ of ‘negatieve feedback’ te communiceren. Dit brengt zowel bij jezelf als bij de ander emotie teweeg. Die emotie managen is niet makkelijk. Vaak putten we ons uit in excuses en laten we ons verleiden tot vermoeiende discussies. Juist in die momenten is het belangrijk om helder, consequent en tegelijk respectvol te blijven. Zo blijft de deur tot verdere communicatie open. Bovendien behoud je je energie en vermijd je schuldgevoel.

Ik begeleid je graag in de kunst van constructieve communicatie.  Je leert je kalmte bewaren als de ander agressief of emotioneel reageert, en je krijgt inzicht in hoe jouw reacties de loop van het gesprek bepalen.

Praktisch:

  • voor groepen en teams vanaf vier personen
  • duur van de opleiding is flexibel en kan worden aangepast op maat van jouw vraag en behoefte

 

Getuigenis

‘Gil heeft de gave haar scherpe en fijnzinnige analyse over te brengen op een zeer expressieve, positieve en verteerbare manier. Je voelt als het ware onmiddellijk wat ze bedoelt, wat maakt dat het nazindert en blijft hangen. Fijn samenwerken.

Joost Callens
Lees meer ...